Firmy, które posiadają swoje strony internetowe, powinny zadbać o jak największą liczbę odwiedzin. Aby to osiągnąć niezbędne będzie samodzielne pozycjonowanie sklepów w google, bądź zdecydowanie się na skorzystanie z usług profesjonalnych pozycjonerów. Pamiętajmy o tym, że nasze miejsce w wynikach wyszukiwania nie jest niczym przypadkowym. Wszystko zależy od zastosowanej metody SEO oraz naszych starań o to, aby pozycja się utrzymała.
Coraz częściej w tej kwestii mamy do czynienia z pojęciem jakim jest inbound marketing. Można powiedzieć, iż jest to marketing przychodzący, aktywny, którego działanie widać dopiero po pewnym czasie. Jego zadaniem jest nakierowanie klienta na naszą stronę www, poprzez zastosowanie interesującego i ciekawego przekazu. Potencjalny konsument ma podążać ścieżką, którą dyskretnie mu wyznaczamy. Może to dotyczyć zagadnień, jakie umieścimy na Facebooku, forum internetowym czy stronie firmowej. Najważniejsze to zachęcić danego użytkownika do zapoznania się z ofertą. Każdy, kogo interesuje pozycjonowanie sklepu internetowego, powinien zapoznać się ze wszystkimi obszarami, jakie obejmuje SEO oraz optymalizacja danej strony.