Zrezygnować z plastiku

Kupienie małemu dziecku rozwijającej oraz bezpiecznej zabawki jest trudne. Dziś w liczbie opcji dostępnych na rynku bardzo łatwo można się pogubić i zapomnieć, że zabawka ma nie tylko dostarczać radość, ale również pewność rodzicowi, że jego maluchowi nic nie grozi. Dzieci, szczególnie małe, potrafią się dynamicznie bawić. Zabawka musi być w stanie znieść intensywność zabawy, nie powodując odprysków w swojej konstrukcji, które mogą zaciąć delikatną skórę, jak i skusić malucha do połknięcia małych części. Małe dzieci wszystkiego muszą posmakować. Zaawansowane plastykowe zabawki, które mają wiele ruchomych części, emitują światło i dźwięk nie zawsze są odpowiednim wyborem – stosownym do wieku.

Stara szkoła zabawy

drewniane zabawkiDawniej zabawki drewniane były standardem, a zestawy często przechodziły między pokoleniami. Zabawki drewniane charakteryzują się znacznie większą wytrzymałością niż plastykowe konstrukcje, w efekcie dając rodzicowi świadomość, że maluch nie zrobi sobie krzywdy. Lekka i wytrzymała konstrukcja skutecznie opiera się intensywności dziecięcych zabaw niosąc radość oraz możliwości do lepszego rozwoju psycho – ruchowego. Drewniane zabawki, to „stara szkoła”, która obecnie staje się coraz popularniejsza. Coraz więcej producentów wypuszcza na rynek zabawki z drewna dla dzieci w różnym wieku, dając rodzicom szerokie pole do zakupowego manewru oraz świadomość, że nabyty wariant będzie bezpieczny. Elektroniczne gadżety są lepsze dla już podrośniętych dzieci, które potrafią okiełznać swoje niszczycielskie zapędy podczas zabawy. Maluchy nie mają wyczucia, w efekcie plastykowa zabawka często kończy w częściach, a następnie w koszu.

Znaleźć szeroki wachlarz opcji

Zabawki drewniane i nie muszą być i nie są nudne. Rodzice stają przed szerokim spektrum możliwości do zrobienia swojemu dziecku, radosnej niespodzianki decydując się na zakup zabawek z drewna. Ich wykorzystanie w edukacyjnych konstrukcjach pozwala maluchowi rozwinąć się motorycznie oraz stymuluje jego wyobraźnię, dając potrzebne bodźce do rozwoju.