Każdy kto pisze chce być autorem bestsellera. Co jednak zrobić, by to osiągnąć? W przypadku filmu dużą rolę odgrywa promocja. Choć książki do tej pory były reklamowane w inny sposób niż film, obecnie niekiedy trudno to rozróżnić. Coraz bardziej popularne w przypadku wydawanych dzieł są krótkie trailery, w których pokazane są postacie i część fabuły. W przypadku cyklu Achaja krótki film promocyjny można odróżnić od reklamy filmu, a jednak, jeśli ktoś nie zna tej pozycji, to jednak może odnieść wrażenie, że nie o promocję książki tu chodzi. Wszystkie działania mają oczywiście na celu zwiększenie ilości zakupionych egzemplarzy. Czy jednak nachalna kampania zawsze się sprawdza? Reklama nie tylko w prasie Trudno odpowiedzieć na to pytanie. Większość książek nadal reklamowana jest w sposób dość tradycyjny w różnego rodzaju czasopismach. To dość przemyślana strategia – osoba, która jest zainteresowana czasopismem dotyczącym kultury najczęściej sięga po ciekawą lekturę. By dotrzeć do szerszego grona odbiorców, które czyta książki tylko od czasu do czasu, jest wręcz konieczne by umieścić reklamę także w innych miejscach i w zupełnie nowej formie. W internecie można niekiedy pobrać darmowy fragment e-booka. To pozwala na zorientowanie się, czy na przykład styl danego autora nam odpowiada. Ze względu na to, iż książki mają obecnie dosyć wysoką cenę, tego typu działanie jest jak najbardziej wskazane. Czasami udostępnienie dłuższego fragmentu czy nawet pierwotnej wersji książki może lepiej wpłynąć na jej promocję niż najbardziej rozbudowany trailer. Popularność Nie tylko reklama wpływa na to, która książka staje się bestsellerem. Przeprowadza się nawet specjalne badania, które mają na celu określić, czy na popularność książki wpływają zawarte wątki i historia, czy może raczej to, jakiego typu słowa zostają użyte w całej powieści. Oczywiście dzieła zawierające skandaliczne treści sprzedają się lepiej, ale jednak nie zawsze. Dopóki nie ma recepty na to jak napisać bestseller należy pogodzić się z tym, iż często o powodzeniu decyduje ślepy los. Na popularność wydanego dzieła wpływa czasami jego filmowa wersja. To działa jednak w dwie strony – dobry film zachęca do przeczytania książki, zły – przeciwnie.